Om föreningen

VÄLKOMMEN till Nyatorps bostadsrättsförening.

Tillsammans skapar vi det goda boendet.

Föreningen bildades december 2013. Vi är en liten bostadsrättsförening med 28 lägenheter, varav två stycken ägs av föreningen och hyrs ut som hyresrätter. Vi har 3 st garage och 6 st parkeringsplatser. Kölista till båda.
Det finns 22 st förråd, som hyrs ut till medlemmar och utomstående.
Vi har 3 st tvättstugor placerade i källarna på Korngatan 5, Hederstiernas gata 30 och 48.

Föreningen har 1-2 städdagar/år. Då hjälps vi åt med allmän uppfräschning i och vid fastigheterna. Vi försöker gemensamt utföra så mycket ”fix” som möjligt, för att hålla nere kostnaderna och därmed våra avgifter.

Sophantering: Hushållssopor/matavfall i grön plastpåse slängs i våra gemensamma sopkärl.
”Packa” i kärlet.
Övriga sopor: Tidningar, reklam, wellpapp, flaskor och annat får slängas på särskilda återvinningsstationer, se anslag på tavlan i trapphuset.

Fastigheterna är fullvärdesförsäkrade i Dina försäkringar. Där ingår även kollektivt bostadsrättstillägg.

Fungerande brandvarnare ska finnas i samtliga lägenheter. Saknas det i någon lgh kontakta styrelsen.

Intyg krävs för ev tillverkning av fler lgh-nycklar. Intyg begärs och utfärdas av styrelsen. Tillverkningen ordnar bostadsrättshavaren, som också står för kostnaden.

Föreningen tar ut pantsättnings- och överlåtelseavgifter, samt avgift vid andrahandsuthyrning.

Föreningen har egen Facebookgrupp – Brf Nyatorp.

Föreningen är ansluten till Bostadsrätterna. (Bl.a får varje bostadsrättshavare deras tidning Bostadsrätt 4 gånger/år).

Anmäl dig gärna till en kurs om din bostad. Denna/dessa erbjuds kostnadsfritt för bostadsrättshavare runt om i landet. Kurser brukar vara förlagda till Göteborg, Malmö och Stockholm och organiseras av Bostadsrätterna.

Motioner skickas till styrelsen senast 1 februari och behandlas på årsstämman.

Styrelsen Brf Nyatorp